2011-07-17

Grå cykling



Idag skiner solen och jag fick anstränga mig för att inte rusa ut till cykeln det första jag gjorde. Benen är dock tämligen sega och opigga men solen brukar avhjälpa den värsta trögheten. Får se vad so hinns med.

Gårdagen var grå och hemsk. Jag var livrädd för att bli duschad eftersom temperaturen låg runt 15°C när jag rullade iväg men det blev bara några stänk efter ett par mil. Som vanligt hade jag lyckats rita ut en helt värdelös rutt vilken ledde mig upp på en väg med mitträcke och farligheter så jag vände och chansade på en annan väg. Det resulterade i en cirka en mil längre tur än planerat, bara för att vägen till höger (som jag förstod skulle innebära en förlängning) råkade börja med en uppförsbacke. I'm a sucker for uppförsbackar just nu.




Det blev en hel del ås-cyklande. Alla vägar här verkar vara dragna längs med åsar så det går upp och ner hela tiden. Det blev även ofrivillig grusvägs-cyklande och en påhälsning av väggen innan jag var tillbaka. Och en dator som slutade fungera helt och hållet en lång stund. Men när jag mätte i efterhand blev det knappt 82 km på cirka 2.40, vilket jag tvingar mig själv att vara nöjd med för en dag utan sol.

4 kommentarer:

  1. Du får väl lägga en tur in till Örebro så kan du få en kopp kaffe!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Ska försöka hitta en lucka i molntäcket där det skulle kunna vara möjligt. Har du semester?

    SvaraRadera
  3. Då hör jag av mig om det skulle vara uppehåll någon gång innan onsdag...

    SvaraRadera