2011-07-15

Blixt och dunder

Är hemma hos föräldrarna utanför Örebro och har givetvis med mig cykeln i hopp om att få tillryggalägga ett antal km i Kilsbergen. Dagens mål var väldigt diffust då det regnade och regnade och sedan helt plötsligt slutade regna och jag något stressad fick passa på. Med bara frukost och kanelbullar i magen stack jag iväg strax efter kl 16 för att köra Matsabacken vid Filipshyttan.

I det stressade läget förde jag över fel data till datorn och fick således köra på känn, vilket börjar bli en vana nu men som resulterade i att jag missade en sväng och istället träffade backen upp till Ånnaboda. Den var inte dum den heller med sina cirka 2 km uppför. Vid ett tillfälle noterade jag att datorn visade lutning på 17% men hoppade sedan ner till 14% vilket kändes mer hanterbart...

Uppe på toppen fick jag vända då jag möttes av idel grusvägar. Sen kom regnet. Ösregnet. Störtskuren och helvetet som nästan övergick till hagel men som stannade vid åska. Hela vägen fylldes med vatten och feg som jag är fick jag bromsa mig ner för backen. Tröttsamt.

Jag hann inte med att fotografera idag då det först var så kul att cykla att jag inte ville strula med kamera och sedan hade krävts en undervattenskamera för att kunna leverera. Tänk på något fint och blött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar