2011-07-19

En kortis i kulturlandskap



Igår blev det en kortis mellan montering av möbler och kantarellmacka i stundtals soligt väder. Jag hade ingen aning om i vilken riktning jag skulle köra, inte hur långt och inte hur mycket jag skulle anstränga mig. En högst osäker tur med andra ord.

Så fort jag hoppat upp och började ta i kändes det i ryggen att jag gått framåtböjd och lyft tungt hela dagen. Den gamla diskrubbningen gjorde det helt omöjligt att lägga lite tyngd på pedalerna så det var tur att det blev nedförsbacke hela rundan (fattar dock inte hur det gick till, enligt Garmin skiljer det 67 meter mellan start- och målpunkt och det kan jag säga att någon sådan backe finns det inte där...).



Ganska snabbt kom hungern krypande och eftersom jag visste att det vankade nyplockade, nyrensade och nystekta kantareller hemma fick det bli en kortis när jag förstod att den möjligheten fanns. Jag hann dock med att skåda ett rådjur med två kid, två träkyrkor, en pampig herrgård, en klosterruin, underbara landsvägar, naturreservat och mörk skog. En finfin runda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar