2011-07-19

Ånnaboda upp. Och ner



Mellan nytta och nöje idag blev det en retur till Ånnabodabacken. Medvind dit och en underbar kränkning av en traktor gjorde att jag trots ryggvärken strålade ikapp med solen som tittade fram titt som tätt. Uppe på berget regnade det dock fläckvis vilket gjorde att den nedre delen av utförsåkningen fick ske med handen på bromsen igen. Fegis.



Som alltid, eller i alla fall oftast, när vinden blåser i färdriktningen på en runda brukar det resultera i motvind på vägen tillbaka. Idag var det en sådan vanlig dag. Väl nere från berget och ute på slätten var det blåsigt värre och jag lyckades inte hålla tempot tillräckligt högt vilket ledde till att jag helt fånigt gav upp och rullade hemåt. Det var asgött.



Nåja, det har ändå blivit några fler höjdmeter än vanligt. Men jag är inte nöjd, jag hade hoppats på fler vägar över Kilsbergen men mina navigeringskunskaper är lika usla som mina cykelkunskaper. I morgon bär det av hemåt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar