2011-05-01

Vill du chatta med en tävlingscyklist?



Funderade ett tag på några fyndiga kommentarer och någon slags ironi om att chatta men jag pallar inte riktigt, utan tänker helt enkelt bara tipsa om att du kan chatta med polisen och så kallade "tävlingscyklister" i morgon kl 12:30 på Sydsvenskans hemsida. Detta med anledning av de ständigt återkommande konflikterna cyklister och bilister emellan.

Gårdagens bakisdistans höll på att bjuda på närkontakt med en bil som i dold kurva kom emot oss och jag som sista man i gruppen om tre fick låsa bromsarna och lämna kvar lite gummi på vägen. Men det hade nog varit mest mitt fel om jag kraschat så det vill jag inte chatta om.

På bilden ovan syns en cyklist på fel sida vägen upptagen med att på sin telefon chatta med en annan cyklist om vem som skulle ta nästa förning och varna för mötande trafik.

4 kommentarer:

  1. Visst är det urlöjligt att alla som cyklar racer ska lyda under epitetet "tävlingscyklister" i Sydsvenskan... Kan man inte bara vara motionär längre?

    SvaraRadera
  2. Sydsvenskan är ju faktiskt en urlöjlig tidning ganska ofta.

    Men att döma av din helg verkar det som att du ligger i hårdträning för någon slags tävling ändå... Inte bara i flest ätna ostburgare.

    SvaraRadera
  3. Phew, that was close! And hey, I wasn't chatting, but preparing to take a beautiful picture of two truly dedicated bikers. I'll post it on facebook.

    SvaraRadera