2010-10-10

Som ett skott



Vad är det som har hänt, frågar jag mig själv. Slutade tidigt från jobbet idag, solen sken, och cykeln liksom bad på sina bara hjul om att få ge sig ut en sväng. Men jag vägrade. Förstår det inte. För att dämpa ångesten över situationen valde jag att kolla på en film som jag tänkt se länge, nämligen The Flying Scotsman, om Graeme Obree och hans äventyr. När det gäller cykelfilm brukar mina förväntningar vara ganska låga gällande berättande och skådespelarinsatser, så det var kul att se något som överraskade lite.

I relation till Graeme Obree och hans The Old Faithful, som han kallade sin cykel, måste det hösten 2010 också nämnas något om ett pågående cykelbygge som inspirerats av The Old Faithful. Kolla den här byggtråden och bli sugen på att bygga din egen cykel du också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar