2012-03-07

Nerför


Ibland gör jag saker utan att tänka mig för. Jag blir impulsiv och dum. Ibland tänker jag efter riktigt noga men så blir det fel ändå.

Så blev det i söndags när jag bestämde mig för att följa med på rekognoseringsrunda inför Girot och valde att göra detta på den vita fina fincykeln. Jag visste att det vankades grusväg men hoppas så hårt att det skulle vara torr sådan att all logik försvann. Det var nämligen lera, sand, gyttja och skit. Nu är cykeln i delar och jag försöker hitta tid till att göra rent och smörja upp.

Det var även en dag som bjöd på dramatik i form av att bli nekad tillträde till tåget med motiveringen att det var fullt med cyklar (dvs att alla tre cykelplatser var upptagna). Detta gav två av oss tillfälle att bekanta oss med varandra, en kopp kaffe och perrongen i väntan på nästa tåg. Eftersom bansträckningen är lite hemlig kan jag bara avslöja att vi tog tåget till en ort medan de som kom ombord på det första tåget åkte till en annan ort. Vi möttes sedan upp i en tredje ort men på vägen dit valde delar av det första sällskapet att krascha vilket gav mig tid till att frysa i väntan på att de skulle rulla in till mötesplatsen. Kul grej.


Jag måste bli bättre på att tänka. Och att köra nerför på leriga traktorstigar.



3 kommentarer:

  1. Oj, tror jag måste springa och skaffa sig en sån där hipsterhoj nu... Leriga traktorstigar och tågplatsförnekelse lockar!

    SvaraRadera
  2. Riktigt kasst att de minskat cykelplatserna på de nya pågatågen. Har för mig att det finns något eu-direktiv som faktiskt förbjudit att minska antalet cykelplatser på tågen (man ville egentligen införa obligatorisk plats för cyklar, men de tyska och franska snabbtågsbolagen satte stopp om jag minns rätt). Det blir iaf lite bättre att vänta med en kopp kaffe och sällskap..

    Tänker du försöka få ihop något gänt till en vårrunda i år också, så som i fjor?

    SvaraRadera
  3. @Petterwr: Jag hade en tanke om att göra det för att försöka skapa en liten tradition. Men som det ser ut nu med överjävligt mycket jobb har jag knappt tid att träna själv. Kanske dras det ihop något av någon annan samma dag som Paris-Roubaix, med ett avslut på lokal för att kolla på loppet. Blir det så kommer jag garanterat skriva om det. Själv kommer jag hem från Mallorca dagen innan så vi får se hur det blir för min del. Antingen i asbra form eller helt förstörd :) Och apropå cyklar på tåg: en sån jävla idioti att begränsa det till tre istället för att göra en bedömning om vad som skulle vara säkert.

    @NLC: "Springa och skaffa sig en sån där hipsterhoj"??? Är du helt från vettet? Du menar väl cykla? Eller är det en hipstercross du ska ha?

    SvaraRadera