2011-06-27

Väckelsecykling



På grund av en veckas sjukdom följd av en veckas apmycket jobb och pissigt väder som i sin tur följdes av en veckas semester cyklade jag idag för första gången på tre veckor. Det blev en kort väckelsesväng för att se om jag fortfarande kom ihåg hur saker och ting fungerade och för att väcka liv i benen.

Eftersom semesterveckan tillbringades på Mallorca utan att cykla var jag plågsamt sugen på att försvinna iväg på en riktig långrunda till några backar, men lyckades turligt nog sansa mig och välja det platta alternativet. Men röv, vad segt det gick. Varje cyklist jag såg på Mallorca kröp fram och jag fnös och tänkte att jag hade cyklat ifrån dem alla, både uppför och utför, men nu inser jag att de här veckornas ofrivilliga träningsuppehåll har satt sina tydliga spår. Tur att pulsbandet strular så jag slapp se hur nära max jag var i mina försök att komma över 30km/t...

Nu har jag sju veckors semester kvar att bli snabb på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar