2011-05-19

Måste

Något av det bästa som finns just nu är att komma hem från jobbet och sätta på lite kaffe, bre en smörgås eller två och sedan slå på Eurosport och titta på Girot. Efter en halvtimme brukar jag somna som ett litet barn. Men det är inte all dagar som det passar sig och idag är en sådan.

Dagens plågsamt platta etapp fungerar som storsläggan och jag blev tvungen att ta tag i datorn och skriva det här för att inte somna. Måste hålla mig vaken. Måste se Ravenna där jag var på besök som barn 1987, kanske känner jag igen mig...

Måste också se över cykelns skick inför lördagens Gran Fondo. Måste laga mat. Måste jobba lite till. Måste sova. Måste bli lite snabbare.

2 kommentarer:

  1. Men oj. Jag har typ exakt samma mönster. Att somna i den ärvda lädersoffan framför girot är typ det bästa som finns. Vacchi istället för Astrid Lindgren. Som ett barn igen.

    Ps. Min kassett blänker som en barnrumpa inför lördagen.

    SvaraRadera
  2. Äckligt med barnrumpor som blänker... Såg precis bilder på folk som gick uppför en av backarna. Det kommer jag aldrig tillåta hända.

    SvaraRadera