2011-05-24

Att cykla med en legend



Igår fick jag chansen att cykla med en mytomspunnen legend. Jag har hört många beskrivningar av denna kraftmaskins kapacitet men aldrig fått känna på den. Jag trodde att jag skulle få ett smakprov när vi körde Malmö - Trelleborg - Malmö men då cyklade JP, som han heter, på fastnav och jag vill minnas att jag cyklade ifrån honom.

Igår var det dock en annan femma, nu satt det växlar på cykeln och vaderna var blottade och hej vad det gick. Fullt sjå med att inte tappa hjul när han drog, särskilt de gånger han drog efter mig och jag redan var trött. Tack för den pulshöjaren, JP.

En härlig snabbis på den skånska myllan blev det. Kvällen avslutades med grillning och sedan pizza vilket nog indikerar att kaloriförbrukningen på 313 C inte riktigt stämmer... Sabla pulsband att strula.

Det blir färre och färre bilder från rundorna nu. Jag cyklar istället. Konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar