2011-03-24

Det pirrar lite


Bild på framtidscykel från cykelhistoriska.se

I morgon är det planerad premiärtur på den nya cykeln. Det känns lite läskigt, tänk om allt känns helt fel? Det är något som känns väldigt annorlunda när jag har rullat lite inne i lägenheten (förutom det att jag cyklar i lägenheten alltså) jämfört med den gamle. En helt annan sittställning upplever jag det som vilket väcker oroande tankar om fel storlek på postordercykeln.

Ägnade kvällen igår åt att flytta över pedaler och dator från Den Gamle till Den Nye. Satte också på de nya flaskställen men de kommer nog inte sitta kvar särskilt länge då jag upptäckte att jag inte alls gillar den futuristiska känsla de försöker ge (Elite Patao). Det verkar också som att jag får kapitulera inför behovet av ett mekställ. Fan vad krångligt allt blir när det ska mekas och det bästa stället för cykeln är den nyligen omklädda fåtöljen... Jag har försökt undvika cykelrelaterade köp som inte tillför cykeln eller mig något men nu är det alltså dags att verkligen fundera över den eviga frågan: Biltema eller Park Tool?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar