2011-02-13

Låtsasträning



Solen sken och jag hade spenderat förmiddagen med att tapetsera sovrummet. För varje våd som klistrades på plats steg peppen på att sticka ut och träna. När tapetseringen var klar och vi hade beundrat mästerverket slog hungern in. Jag blev alldeles överrumplad och svalde ett paket nudlar och började den mödosamma påklädningsproceduren. Jag är så förbannat frusen av mig så även om termometern säger -1 måste jag ha flera lager på mig.

När jag till slut hade kommit iväg gick solen i moln och jag upptäckte att det blåste runt 9 m/s. Det var inte särskilt mysigt och jag frös som en hund och efter att varit nära att bli omkullblåst i ett dike tre gånger fattade jag beslutet att skita i det hela och ta närmaste vägen hem. På hemvägen blev det således medvind och livet lekte och jag funderade på att skarva lite. Efter några sekunders logiskt tänkande insåg jag att det skulle innebära en returmatch med vinden så jag lämnade walk over. Det hjälpte inte att solen tittade fram igen.

Nu längtar jag till sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar