2010-10-13

Belöngingsrunda




Se där! Det blev en kort men mycket plågsam tur idag, som belöning för att jag jobbat så flitigt den senaste tiden. Drygt 31 km träning, cirka 40 km cykling totalt. Det är knappast någon prestation att skryta över, så det tänker jag inte göra.

Jag hade glömt bort att mina lungor inte alls gillar kall luft. Det gjorde ont och det producerades slem. Det kändes som att någon kopplat fast sig i min cykel och låg och bromsade bakom. Ack, ack. Däremot fungerade de nya långfingrade handskarna från Descent fint mot kylan.





Det blev en tur till Bokskogen via Bara, upp för Hyby grindväg och sen runt en sväng tillbaka. Den lilla backen upp mot Hyby tog knäcken på mig. På stackars lilla mig. Men anfäkta och anamma vad härligt det var att få cykla igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar