2012-03-12

Kålsupare


Följande scenario utspelade sig idag på väg ut mor dagens pass:
Ståendes vid rödljus, hörandes sirener närma sig någonstans ifrån. Avvaktar, ser att det blir grönt men ser också polisbil närma sig i hög fart. Ser personbil köra ut strax framför polisen, antingen för att föraren inte var uppmärksam (det vill säga helt jävla ouppmärksam) eller för att föraren var dum i huvudet. Beteendet föranledde från mig ett suckande och skakande på huvudet.

När polisbilen passerat är det fortfarande grönt så jag börjar rulla, aspeppad på att träna i det fina och varma vårdvädret. Helt jävla ouppmärksam på att det kommer en ambulans efter polisbilen får jag klämma åt bromsen hårt för att inte ställa mig framför ambulansen. Hamnar således snyggt mitt i körbanan samtidigt som ljusen slår om...

Idiotiska bilförare. Idiotiska cyklister.

I övrigt kan det sägas att det fungerade att köra utan skoöverdrag men med vårstrumpor i ungefär en timme. Sedan började det kyla lite, så efter ytterligare 30 minuter hade jag nog ångrat mig. Men för dagens pass var det helt perfekt!

2 kommentarer:

  1. Så här på vårkanten är det ju annars inte helt fel med aeroöverdrag på cykelskorna. Ser ju sjukt proffsigt ut också :-)

    SvaraRadera
  2. Hm, det har jag inte provat. Måste jag cykla snabbt då eller går det bra att fisa omkring som jag gör nu?

    SvaraRadera