2012-03-24

De dimhöljda bergens lamm

Det var helt makalöst vackert i dimman idag. Jag och Christofer såg säkert 15-20 cyklister i varselkläder men ingen av dem såg nog oss i våra grå och svarta nyanser. Då jag är tämligen nojig av mig tyckte jag det var lite obehagligt att vara osynlig på de mer trafikerade vägarna. Men oron varade inte så länge, jag fick fullt upp med att suga hjul.

Dimman gjorde det svårt att bära glasögon, vattnet lade sig i vägen mellan mig och vägen så det fick bli till att stoppa dem i fickan på ulltröjan som tack vare den fuktiga luften såg ut att nästan vakna till liv och börja bräka. Tyvärr var det nog bara ett litet lamm som fick strippa när tröjan skulle sys och inte någon get, de 621 metrarna uppåt var nämligen lika jobbiga som vanligt. Hur fan ska jag överleva Mallorca?

Det verkar ha blivit standard att sladda runt på grusväg nuförtiden. Vad hände? Finns det någon som vill tjäna en hacka betalar jag gärna för att slippa tvätta cykeln.

Fukten samlades i skägget på Christofer och i hans telefon som dog när han skulle filma. Har du tur hanns det ändå med att bli någon sekund innan den dog, för då kan du få chansen att se mig slira lite i de dimhöljda bergen.

4 kommentarer:

  1. Tell me more! Var hittade ni dessa grusiga små vägar :-)

    SvaraRadera
  2. http://connect.garmin.com/activity/160919106

    Vägen från korsningen strax efter Rävstadsvägen (öster om Assartorps GK)fram till Häckebergasjön. Syns en liten avstickare som vi vände på... Finfin väg i finfin miljö. Sen blev det ytterligare en sträcka innan Skurup. Igår tyckte jag dock att det var ganska så kul att cykla grus, men jag ogillar verkligen tvättjobbet efteråt.

    SvaraRadera
  3. Ja, nu när jag läste ditt blogginlägg kan jag förklara ytterligare: när du kom ut från det Häckeberga(skogen) skulle du tagit vänster tillbaka mot sjön, då hade du kört samma grusväg som vi... Blev det någon våffla?

    SvaraRadera
  4. Aha, då är jag med. Får prova den med stålhingsten nån dag. Antar att 25 mm + däck är att föredra ;-) Och klart det blev våffla! Med hjortonsylt

    SvaraRadera