2011-08-02

Almåsa Öppna. Försök 1.



Efter gårdagens snackdistans kände jag att jag ville prova att cykla lite fortare och således begav jag mig ut till Ebbarpsbron för att köra Almåsa Öppna. Det var inte direkt med någon förhoppning om att placera mig först men en femteplats kände jag var ett rimligt mål att sträva mot. Så blev det också, slagen med två ynka sekunder av fyran. Det vill säga en femteplats på dagens resultatlista, jag misstänker att min placering snart kommer vara långt, långt ner.

Förutom lite problem med bilister som försökte köra om strax innan rondellen i Bara och en idiot som sladdade upp stenar på mig i Bokskogen gick det hela tämligen smärtfritt. Och hade jag inte fumlat med kameran och mesat lite på slutet hade det kunnat gå ännu bättre. Men jag är nöjd med det som ett första försök. Jag lyckades till och med få håll både i ryggen och i magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar