2011-07-06

Vilse med vilje



Ibland händer det att jag ritar ut en runda på okända vägar. Många av de gångerna slutar det med att jag cyklar fel och får gå på känn för att det inte bara ska bli närmsta, säkraste vägen hem. Det innebär att det är svårt att uppskatta hur lång en runda egentligen kommer att bli, vilket i sin tur innebär att jag måste hushålla med krafterna i händelse av att rundan skulle bli mycket längre än önskat. Idag var en sådan dag.



Fördelen med att cykla på känn (vilse) är ju att nya vägar kan upptäckas. En sådan valde jag att upptäcka utanför Lund, dvs att inte cykla den planerade vägen. Den planerade vägen visade sig vara en traktorväg med 20-skylt och den var jag inte alls sugen på att köra dagen efter att cykeln fått sig en grundlig tvätt.

Nu trampar de fyra i utbrytningen mot bergspriset på Touren och kaffet är varmt. Semester alltså, vilken uppfinning.

Förutom att ljudnivån är skrämmande hög i förhållande till övriga sändningen gillar jag Skodas reklam skarpt, särskilt massagescenen.:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar