2011-07-09

Morgonträning - Mäk it Reel



Så fort jag hade föreslagit starttiden 8.30 ångrade jag mig, men kände att jag ändå fick stå mitt kast och ville inte vara fånig och ändra tid. Det kändes bara så tidigt, jag har ju semester!

Kanske var det för tidigt, för det blev bara jag och Olof som vågade livet på de näst intill helt öde vägarna. Fantastiskt lugnt och skönt, tror nästan att det går att räkna antalet omkörande bilar på båda händernas fingrar. Som vanligt när jag cyklar med Olof får jag ta i för allt jag har redan från km noll och det betyder såklart att det blir ett bra träningspass. Idag var fjärde passet den här veckan och det kändes också i benen, men mest var det andningen som kändes helt i obalans. Knäppt och onödigt.



Asså, är det bara jag som tycker att Bianchireklamen på tv är irriterande i sitt uttal? "Bianchi - Mäk it Reel". Eftersom Bianchi numer är en svensk cykel (väl?) förstår jag inte varför de kör med italiensk brytning, "Bijanki - Mejk it Riil" hade väl varit mer passande?

2 kommentarer:

  1. Morgonträning is the shit! Fin runda ni körde, var bron vid Bara öppen igen ?

    SvaraRadera
  2. Menar du cykelbron? Jag tror den är öppen igen, men cykelbanan är ju så full med sand och grus att vi valde vägen istället... Så synd att de inte kan underhålla den när den är alldeles ny och fin i övrigt :)

    SvaraRadera