2011-06-06

Häckeberga tur och retur



Det har varit så fint de senaste dagarna när vinden har legat på måttliga 4 m/s istället för det vanliga 8 m/s. Idag är dock ordningen återställd vilket Henrik, Olof och jag fick känna på på väg ut till Häckeberga på förmiddagen. Jag hade nästan glömt bort hur mycket jag hatar vinden så det var tur att jag blev påmind.

Jag hade fullt sjå med att hinna med de andra så det blev bara ett foto från dagens tur. Det hade kunnat bli ett till när jag fick för mig att fotografera i nedförsbacke med hård sidvind, men redan efter ett par sekunders fipplande insåg att jag gärna upplever fler sådana här dagar i år och beslöt mig således för att cykla säkert nedför. Fegt, jag vet.

I övrigt är jag också feg i kurvor med grus. Eller bara kurvor där det skulle kunna finnas grus. Jag lyckas inte få bort det ur huvudet hur jag än försöker. Jag funderar på att köra fram och tillbaka i en speciell kurva i slutet av en nedförsbacke där det garanterat finns grus varje gång. Ända tills jag trillar och inser att det bara gör ont, att det inte är värre än så. Hopplöst.

2 kommentarer: