2011-05-07

Vilse i punkakan



Tio mil i ett sansat tempo för att försöka hitta en ansträngningszon som funkar under lite längre tid. Det var planen för dagen. Följande ingick inte i planen:

- köra vilse för att GPS slutar funka
- egentligen inte vara vilse för det hade ju varit skoj. istället plågsamt medveten om att jag kört i medvind åt fel håll och bli tvungen att vända tillbaka i motvinden
- få mitt livs första punka



Eftersom jag aldrig punkterar har jag bara med mig en slang och en CO2-patron vilket fick mig att fega ur och inte köra den planerade rutten eftersom jag aldrig hade kunnat förklara för någon var jag var om jag punkterat igen... Därför blev det kortare.

En konstig träningsdag som avslutades på odlingslotten när jag såg att K och S var där. Jag fick anstränga mig för att inte äta upp den första jordgubben som var alldeles röd och fin.

Rapsen har börjat blomma vilket förutom på rapsen även blir tydligt på kläder med alla rapsbaggar som försöker åka snålskjuts.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar