2011-04-28

Motvind, kantvind, medvind



Dagens träning var den första på länge på grund av sjukdom. Jag missade nästan hela påsklovets strålande solskensväder men tänker ta revansch de närmsta dagarna. Idag återförenades jag med favoritbackarna mellan Bara och Hyby.

Kroppen kändes ovan vid att cykla och inte blev det bättre av att jag styrde ut från stan i motvind/kantvind på 10 m/s. Jag segade på men redan efter 5 km ville jag vända och få vinden i ryggen istället. Det kändes så tröstlöst och vändpunkten verkade vara så långt borta, planen var att köra ca 60 km men det blev bara knappt 40 km. Detta trots att jag hela tiden försökte intala mig att varje meter i motvind kommer belöna sig när jag vänder tillbaka mot stan igen. Att jag dessutom hade lite ont om tid gjorde inte det lättare att köra enligt planen så efter 18 km motvindskörning plockade jag ut min belöning, vilket syns tydligt på min träningsdata på Garmin. Lite besviken blev jag på mig själv, hade jag bara bitit ihop lite till hade det inneburit ännu mer medvind. Medvind som tillät lättande av klädsel...



När jag vinglade fram i motvinden i rusningstrafik kunde jag inte sluta tänka på galenskaperna som utspelade sig i tisdags. Jag tänkte att varenda bilist var ute efter mig, att de läst och blivit inspirerade likt tonåringar höga på kung fu-filmer sparkar på allt de ser. Mycket otryggt.



2 kommentarer:

  1. Och nu är det min tur att snora. Vi får jaga ikapp ihop!

    SvaraRadera
  2. Jag räknar med att vara i form runt månadsskiftet augusti-september...

    SvaraRadera