2011-04-11

En kort, ett kort



Pista Malmø bjöd in till måndagsträning och gruppen på sex cyklister accepterade Olas bud på "max en timme". Vi bestämde oss för att köra samma runda som Onsdagsspurten körs, som för övrigt har säsongspremiär den 4/5. Kan vara bra att känna lite på banan för att vara förberedd på att misslyckas med att ta poäng...

När vi skulle till att sätta fart och träna belgisk kedja dök det upp en cyklist från CK Ringen (fick aldrig namnet) som fungerade lite som en coach. Tack för det! Vi trampade på i bra fart och det visade sig när vi nådde slutet att det nog var lite kort. 36 minuter är ju knappt tillräckligt för att bli trött så jag provade att slå på en spurt på slutet. Först trodde jag inte att någon skulle hänga på, jag såg ingen framför mig. Sen hörde jag tåget med Ola och Ringen-cyklisten bakom. Swoosh och så var det kört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar