2011-02-06

Formbesked och film

En liten solosväng på förmiddagen visade sig vara precis vad jag behövde för att inse hur förbannat långsam jag blir av att inte träna under vintern. Första passet för året indikerade något som jag försökte förtränga. Dagens pass, årets andra, bekräftade mina farhågor. Jag är långsam. Jag är så långsam att jag blev omcyklad av en snubbe vars knän stack ut utanför styret. Han dök upp från ingenstans och väckte mig i mitt dagdrömmande med ett "Hej" och sen var han borta. Han körde inte ens särskilt fort. Jag funderade på om jag skulle ta rygg på honom men insåg snabbt att jag bara skulle få skämmas.

Det var en hel del folk ute på vägarna idag. Ett underbart vårtecken.

Nåväl. Jag kommer ikapp framåt augusti eller så.

Såhär gick det:


Och såhär såg det ut (kanske var det för att jag filmade hela tiden som det gick så långsamt? jag hoppas på det):

Cykel 2011 from Daniel Bergström on Vimeo.



Nu blir det kaffe och kanelbulle. Det är jag inte värd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar