2011-02-01

Drömturen



Vi gav oss iväg någonstans mellan morgon och förmiddag. Det var såklart strålande solsken och ganska hög och frisk luft. Vi trampade iväg österut och hade snackat om att köra runt 10 mil. Vi passerade de vanliga orterna på väg bort från Malmö, om än i något konstig ordning. Det var Skabersjöby, Svedala, Staffanstorp, Vellinge, Trelleborg, Hyby. I den ordningen. Känner du inte till trakterna kan jag berätta att det absolut inte är den rakaste vägen österut...



Utanför Trelleborg någonstans bestämde vi oss för att skarva på lite och svänga förbi Ystad (via Hyby uppenbarligen). I Ystad bestämde vi oss för att, eftersom alla kände sig starka, glada och sugna på mycket mer, skarva på med en runda upp genom Österlen.



Lite senare befann vi oss i Motala och mitt uppe i starten på Vätternrundan. Det här året gick loppet moturs runt sjön så vi hängde på norrut förbi Askersund och sedan söderut igen. Vi stannade till i någon by för att äta lite glass (det var första stoppet sedan vi lämnade Malmö), klockan hade ju trots allt blivit lunchtid.

På väg söderut spurtade vi lite på skyltar för att få upp pulsen lite. Vi hade så mycket att ge. Återigen förnedrade Christofer mig i en uppförsbacke. Men den här dagen gjorde det inget.

Sen var vi hemma igen. Jag drack en kaffe och kollade på Tour de France som tydligen hade flyttats till försommaren.

Jag önskar att jag kunde somna om.

2 kommentarer:

  1. Det är fint att jag har starka ben i dina drömmar. Och att jag ens är i dina drömmar.

    Sjukt imponerande att du skriver inlägg klockan 06.52. Då sover jag.

    SvaraRadera
  2. Jag vet vad jag skulle göra annars på den tiden. Träna gör jag ju inte och eftersom det bara tar 7 minuter till jobbet kan jag inte gå dit så tidigt. Frågan är ju kanske snarare varför jag inte sover istället.

    SvaraRadera