2011-01-12

Fikatur



Efter att endast tränat hjärnan under hösten och vintern och hittat på tusen olika ursäkter för att inte gå till ett gym eller springa i snö och slask gjorde jag slag i saken idag och spenderade en timme med att svettas på 80% av maxpuls. Först en sån däringa cross-trainer och sedan motionscykel.

Nu behöver jag inte träna igen förrän det är dags att cykla. Det är det enda jag vill göra. Inte hänga på nåt sketet gym och dra i saker i takt till dålig musik. Jag vill trampa iväg med kompisarna och ställa av dem i varenda spurt. Jag vill vara först uppför varenda backe och först nerför. Jag vill ta de mest imponerande starka och långa förningarna och fnysa till lite nonchalant när de andra vill vila. Jag stannar bara för fika.

Åhh, fikatur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar