2010-10-31

Vårtecken, Johansson, Farina och maffian



Skådade ett vårtecken på Amiralsgatan igår. Gatorna sopades! Härligt, härligt, härligt! Nu är vintern äntligen över!

Tidigare under dagen:
- Har du fyllt 25?
- Jo, det var ett tag sedan, säger jag och räcker fram körkortet.
- Tack, ta det som en komplimang.

Ja ni vet, det vanliga snacket på Systembolaget. Eller, så vanligt är det inte att jag får visa leg där men igår fick det mig att känna mig som en välbevarad 33-åring. Visar en sitt leg utan att de frågar kan det belönas med ett quiz, vilket mitt sällskap blev. Vi passade på att spela det samtidigt som Systembolagets produkter avsmakades. Spännande nog dök det upp hela tre cykelfrågor i sportkategorin. Det händer ju typ aldrig, så jag misstänker att det jobbar en cyklist någonstans i produktionsledet för quizet.

I vilken sport tävlar Alberto Contador?
Hur många gånger har cyklisten Lance Armstrong vunnit Tour de France?
Inom vilken sport är Emma Johansson stjärna?

Eftersom jag jobbar som sämst under press gick det inte så bra. Contadorfrågan knep jag. Armstrongfrågan började jag svara "sj.." på innan jag bytte till "sex". Då snodde flickvännen det rätta svaret sju från mig. Röv. Och Johanssonfrågan, jösses, jag såg bara en massa fåniga friidrottare framför mig. Pinsamt.

Sedan ett besök på Debaser för att lyssna på en gammal hjälte, Geoff Farina, och sedan ett avslut på sylta som stank av urin och svett och maffia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar