2010-10-03

Kadens

Så, de allra första skälvande stegen och orden är nu skrivna. Det har varit en ganska utdragen process det här med att bestämma mig för huruvida jag skulle börja blogga om cykel eller inte.

Följande saker talade mot:
- Jag har nog ingenting att säga som inte någon annan redan säger eller har sagt
- Om jag börjar blogga kommer jag säkerligen sluta ganska snart efter första inlägget
- Jag tränar inte för något särskilt, med andra ord inte så spännande

Följande avgjorde mitt val:
- Många bloggar som handlar om cykling är så fula och dåligt skrivna. Jag kan ju åtminstone försöka göra det bättre
- Att via en blogg kommunicera med andra cykelintresserade låter skoj, kan kanske leda till fler att ta rygg på

Det vore oartigt att så här i bloggens första inlägg inte presentera mig, det inser jag ju. Men hur paradoxalt det än må låta drar jag mig lite inför att skriva om mig själv och hänvisar därför till länkarna i bloggens högerkant, där finner du min träningsdagbok på Cykla och på Garmin Connect.

Men det duger kanske inte? Nä. Så här också:
- har tränat på cykeln under två säsonger
- cyklar en Specialized Allez med alla de billigaste delarna i väntan på att studierna ska upphöra, lön ska börja forsa in på kontot och ny utrustning ska kunna införskaffas.

Välkommen att läsa vidare.

I morgon ska jag undersöka spinningmöjligheterna på Friskis & Svettis. Tänkte försöka uppnå något i stil med det här:



/Daniel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar