2010-10-25

I en mörk och varm grotta



Kokande och tvivlande. Irriterad och besvärad. Svettig och sjukt svettig. Spinning-debuten är gjord och så här tätt efter att jag lämnat den där mörka och varma grottan vet jag inte alls om det var min grej. Irriterande dålig musik (det var jag dock beredd på) och märkligt käcka utrop (det var jag dock beredd på) i kombination med att de nyinköpta SPD-klossarna inte lyckades fastna i pedalerna (det var jag inte beredd på) och jag fick köra med de vanliga träningsskorna gjorde det hela ännu värre.

Jag trodde att jag skulle svimma efter 20 minuter. Sen såg jag ett rapsfält. Jag var konstigt snabb och stark tidigt på säsongen. Sen var jag tillbaka i grottan. I öknen. Det var bara en hägring. Jag väcktes av ett "Och så upp i tvåan!".

Men, som vanligt efter att jag gjort något jobbigt som jag undrar varför jag gör, kommer strax efteråt en önskan om att göra det igen. Vi får väl se. Hur ska jag annars träna i vinter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar